Aktuality

Začínáte podnikat a sháníte peníze? Vyzkoušejte crowdfunding

Rozhodneme-li se pro vlastní podnikání, zpravidla je nutné sehnat potřebný finanční obnos pro jeho rozjezd. Většina začínajících podnikatelů se snaží získat půjčku, což může být zásadní problém. Banky a další úvěroví poskytovatelé totiž podnikatelům bez podnikatelské minulosti půjčují velice neradi.

Naštěstí existují i jiné způsoby financování podnikání a jedním z nich je právě crowdfunding neboli získání finančních prostředků pro určitý účet od velkého počtu osob (crowdu), nejčastěji od široké veřejnosti. Crowdfunding patří mezi aktuálně nejnovější a nejvýkonnější metody, které využívají podnikatelé k získání potřebného kapitálu za relativně krátký časový úsek. Umožňují to sociální sítě, které jsou pro crowdfundingové kampaně stěžejní.

Kde se crowdfunding vzal? První crowdfundingové projekty se objevily kolem roku 2003. Od této doby se vyvíjí a vznikají jeho nové podoby. Stále více podnikajících osob, ale i nepodnikatelů crowdfunding využívá jako alternativní zdroj financování. Odhaduje se, že od této doby bylo tímto způsobem investováno více než pět miliard korun.

Jak crowdfunding funguje?

Proč shánět jednoho velkého sponzora, když můžete mít tisíce menších? Tím je velice jednoduše řečena podstata celého crowdfundingu. Cílem každé crowdfundingové akce je získání potřebných finančních prostředků na investování konkrétního účelu, projektu či podnikatelského záměru po menších částkách od co největšího počtu osob v krátkém čase.

Aby byla akce úspěšná, je nutné mít nejen dobrý a zajímavý projekt, ale především vymyslet a vypracovat dobrou crowdfundingovou kampaň. Právě na kampani a na tom, jak zaujme veřejnost, závisí, zda se podaří projekt prosadit a vybrat dostatečné množství peněz či nikoliv. Celá kampaň po celou svou dobu probíhá online na internetu a je úzce propojená s nejrůznějšími sociálními sítěmi. Bez nich by nebylo možné crowdfunding vůbec rozjet.

Účastníkem crowdfundingu může být kdokoliv, i vy

Kontakt mezi osobami potřebující kapitál a jejich potencionálními investory, potřebný organizační systém a správné podmínky zajišťuje internetový crowdfundingový portál. Ten svou činnost financuje prostřednictvím poplatků od zákazníků.  Investorem přitom může být kdokoliv, kdo má volné prostředky a chce je investovat do konkrétních projektů, které jej osobně zajímají.

Kromě získání peněz má crowdfunding další význam. Každý investor má totiž zájem, aby projekt, kterému fandí a proto jej finančně podpořil, uspěl. Proto jej zcela dobrovolně podporuje v rámci svých sociálních sítí i obchodních možností. Vybraný projekt sdílí na svých sociálních sítích, čímž se podílí na hledání dalších investorů.

Zákazníkem neboli osobou s investiční potřebou jsou nejčastěji malí a střední podnikatelé, živnostníci a startupy, kteří mají sice dobrý nápad, ale už ne potřebné peníze na jeho realizaci. Pokud dokáží dobře svůj projekt prezentovat, mají velkou šanci získat potřebné peníze, aniž by si museli brát půjčku. V případě neúspěšného projektu není nutné hned zoufat. Získané informace lze totiž použít k vylepšení projektu a znovu jej uvést na trh, jen v zajímavější podobě.

Dárcovský versus odměnný model

V rámci crowdfundingu rozlišujeme dva základní typy - dárcovský a odměnný. Oba se hodí pro jednorázové projekty. Úplně první byl dárcovský model, který je typický pro sociální, politické či charitativní projekty. Investor, v tomto případě spíše přispěvovatel, za svůj příspěvek nezíská nic hmotného či službu. Odměnou mu je dobrý pocit, že přispěl na dobrou věc.

V případě odměnného modelu investor za svůj příspěvek získá “odměnu” například v podobě produktu, služby, slevy, reklamy či poděkování. Tento model se v České republice stává velice populárním, protože vlastník projektu získá pro svůj nápad peníze, aniž by je musel vracet. Navíc již v době kampaně pro svůj projekt získává nejen peníze, ale i zákazníky a fanoušky.

Crowdfundingové platformy fungující v České republice:

  • Hithit.cz
  • Katalyzátor.cz

TIP: Je pouze na vás, pro kterou možnost financování se rozhodnete. Pokud zvolit klasickou cestu v podobě půjčky, vybírejte na Půjčky.cz. Máme pro vás připravené půjčky od ověřených poskytovatelů a jejich nabídky si můžete jednoduše porovnat online!

Štítky: crowdfunding | crowdfundingová kampaň | hithit | investor | půjčky | půjčky pro začínající podnikatele | sociální sítě

Nový zákon o spotřebitelském úvěru: Co se stalo s úvěrovými predátory?

Na konci loňského roku byl po dlouhých měsících příprav a očekávání uveden v platnost nový zákon o spotřebitelském úvěru. Jedním z cílů nového zákona byla důsledná čistka mezi nebankovními poskytovateli v důsledku přísnějších podmínek. Jaká je situace dnes? Kdo z poskytovatelů přežil a kdo nikoliv? Našli úvěroví predátoři jiné cestičky, jak okrádat lidi? Jsou půjčky bezpečnější?

Zobrazit

Chcete si vzít půjčku? Seznamte se s pojmy, které byste měli znát

Některé životní situace vyžadují finanční pomoc v podobě půjčky. Může se jednat o nutnou výměnu oken, rekonstrukci koupelny, nákup nových spotřebičů či pořízení nezbytného auta. Podobné situace spojené s náhlými výdaji vás mohou překvapit kdykoliv, a pokud řešení vyžaduje půjčku, je dobré být na ní připraven.

Zobrazit

Půjčky a mimořádné události: Jak postupovat?

Bezproblémové splácení půjčky může náhle zkomplikovat nečekaná událost v podobě nemoci, úrazu či ztráty zaměstnání. Přihodit se něco takového může kdykoliv a komukoliv, proto je lepší být na takové mimořádné životní situace dobře připravený.

Zobrazit

Jak na bezpečnou půjčku podle společnosti TOMMY STACHI, jednoho z žadatelů o licenci ČNB

V roce 2016 provedla Česká obchodní inspekce 194 kontrol u poskytovatelů a zprostředkovatelů úvěrů. Zjištěno při nich bylo 39 případů porušení zákona č. 145/2010 Sb., o spotřebitelském úvěru, a v dalších 103 případech došlo k porušení obecně závazných právních předpisů. Nejen z těchto důvodů přišla na řadu novela zákona, která ukládá nebankovním společnostem a zprostředkovatelům nebankovních úvěrů povinnost získat licenci od České národní banky, jež k činnosti opravňuje.

Zobrazit

Pět tipů, na co myslet před tím, než si vezmete půjčku

Došly vám peníze a jediným východiskem z tíživé finanční situace je pro vás půjčka? Nebo si chcete konečně koupit nové auto, ale nemáte na něj dostatečné úspory? Podívejte se na pět věcí, které byste si měli promyslet, než smlouvu o úvěru podepíšete.

Zobrazit

Pojištění schopnosti splácet: Ano či ne?

Pokud jste si někdy sjednávali úvěr či hypotéku, jistě jste se tímto typem pojištění setkali. Za určitý měsíční poplatek získáte pojistnou ochranu pro případy, kdy nebudete schopni úvěr splácet. Například z důvodu ztráty zaměstnání nebo nemoci. Jenomže sliby jsou jedna věc a realita druhá. Pojištění zdaleka není tak výhodné, jak se může zpočátku jevit.

Zobrazit

Jak koupit auto? Za hotové, na leasing i na úvěr

Způsob, jak financovat nové či ojeté auto, existuje hned několik. Použít můžeme vlastní peníze, pokud jich máme dostatek. To však nebývá obvyklé, a tak častěji volba padne na nákup auta pomocí splátek. A v tomto případě se nabízí tři možnosti - finanční a operativní leasing nebo spotřebitelský úvěr.

Zobrazit

Poctivcům ½ úroku zpět – nová akce od TOMMY STACHI pro poctivé klienty

Poskytovatel krátkodobých nebankovních půjček, společnost TOMMY STACHI s.r.o., přichází s novou akcí Poctivcům ½ úroku zpět, která Vám za řádné splácení vrátí polovinu zaplacených úroků nazpátek. Těšit se tak můžete na několikatisícové odměny. Jaké podmínky musíte pro jejich získání splnit?

Zobrazit

1 2 3 »