Odborníci tvrdí: “Jedná se o bezpečné zadlužování.”
Úrokové sazby u hypoték i v letošním roce klesají na své dno. Výhodných nabídek využívají české domácnosti a uzavírají stále nové hypotéky. Češi, kteří již hypotéky mají, se je snaží refinancovat. Finanční odborníci tvrdí, že se jedná o relativně bezpečné zadlužování.
„Rekordně nízké úrokové sazby hypoték lákají domácnosti k zadlužování. Ne každému je však banka ochotna půjčit. Díky tomu, že za růstem největší části dluhu českých domácností stojí právě hypotéky, lze hovořit o relativně bezpečném zadlužení. Věřím, že s rostoucí finanční gramotností Čechů ubývá těch, kteří se do dluhových problémů dostanou poté, co si půjčili na dovolenou,“ komentoval údaje České národní banky Petr Kříž, partner PwC Audit.
Roste i zadlužení firem
Nejen české domácnosti, ale také firmy se stále více zadlužují. Za měsíc květen narostl jejich dluh bankám o 2,7 miliardy korun a nyní činí celkový dluh firem 996,8 miliardy korun. Oproti loňskému roku to znamená nárůst dluhu o 38 miliardy korun.
„Po letech útlumu roste opět ochota bank půjčovat firmám. Pečlivě si však své dlužníky prověřují a nedůvěryhodná či nově založená společnost získává úvěr poměrně obtížně. České podniky v uplynulých letech hodně šetřily, a tak mají relativně dost hotovosti a mnohé z nich ani o úvěr nestojí. Proto můžeme nyní pozorovat mezi bankami boj o zdravé spolehlivé dlužníky,“ vyjádřil se Petr Kříž rovněž k zadlužení českých firem a podniků.
Nastavení cookies: k čemu Vám poslouží?
Správné fungování našich stránek zajišťují nutné cookies. Abychom mohli stránky vylepšit a Vy se
na nich
lépe orientovali, potřebujeme statistické cookies. Díky marketingovým cookies připravíme reklamu
přímo pro
Vás. Svůj souhlas udělujete společnosti Elephant Orchestra, s.r.o. a můžete ho kdykoliv odvolat.
Vlastní nastavení
Nutné
Vždy aktivní
Nutné cookies potřebujeme ke správnému fungování stránek na počítači a mobilu,
bezpečnosti nebo
funkčním formulářům. Z tohoto důvodu je nemůžeme vypnout.
Statistické
Statistické cookies nám pomáhají zjistit, odkud k nám lidé přicházejí a jak se na
stránkách
chovají. Díky tomu vylepšujeme naše stránky, abyste se na nich i Vy lépe
orientovali. Tyto
cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete kdykoliv odvolat.
Marketingové
Díky marketingovým cookies Vám můžeme ukázat nabídky, které jste si už prohlíželi, i
mimo naše
stránky. Pokud tyto cookies nepřijmete, reklam bude pořád stejně, ale na věci, které
Vás
nezajímají. Tyto cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete
kdykoliv
odvolat.
Použití souborů cookies
Co jsou cookies?
Cookies jsou malé datové soubory, které navštívená webová stránka
odešle do
Vašeho prohlížeče.
K čemu cookies používáme?
Cookies pomáhají k Vašemu efektivnímu prohlížení webových stránek,
jejich rozvoji
a zobrazování adekvátních reklamních sdělení.
Cookies zejména slouží k:
Zajištění správné funkčnosti našich webových stránek, aby Vaše
činnosti
při vyplňování formulářů a v klientské sekci byly maximálně přívětivé.
Zajištění bezpečného přihlášení, Vašemu ověřování, prevenci
podvodného
přihlašování a ochraně Vašich dat před neautorizovaným přístupem.
Uložení Vašich přihlašovacích údajů, takže je nemusíte pokaždé
znovu
zadávat.
Zajištění vzhledu webových stránek vzhledem k Vašim
preferencím a
požadavkům.
Analýze návštěvnosti, chování, Vašich preferencí a zájmů.
Nabízení reklamy u všech našich partnerů.
Které typy cookies používáme?
Webová stránka srovnejto.cz používá následující typy cookies z hlediska jejich
funkce:
Nutné – jedná se o cookies nezbytné pro fungování webových
stránek.
Statistické – jedná se o cookies zajišťující informace o tom,
odkud
přicházíte, jaké vyhledávací zařízení využíváte, dobu návštěvy na webové stránce, způsob
využívání
webové stránky, případně Vaše chování.
Marketingové – shromažďují informace za účelem přizpůsobení
nabízené
reklamy Vašim zájmům, umožňují propojení se sociální sítí, zobrazování nabídek inzerentů
třetích stran,
hodnocení efektivity reklamy napříč webovými stránkami, hlášení kroků na webové stránce,
výpočet
kliknutí na reklamu partnera či inzerenta.